تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
احمد راستینه، نماینده شهرکرد در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

آقای پزشکیان با مجلس درباره کابینه هماهنگی‌های لازم را انجام نداده است | البته صاحب‌اختیار هستند

به نظرم آقای پزشکیان دوست داشت با افرادی مثل آقای ظریف، یک بازی سیاسی داشته باشد که به باور من هم، بازی سیاسی بدی نیست. یعنی بهتر است آقایان سرگرم همین موضوعات شوند، زیرا آن‌جایی که تصمیم می‌گیرد، مجلس است.

آقای پزشکیان با مجلس درباره کابینه هماهنگی‌های لازم را انجام نداده است | البته صاحب‌اختیار هستند

رویداد۲۴ | محمد آیتی: چند صباحی دیگر، مسعود پزشکیان باید لیست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس دوازدهم که شاکله آن را جریان اصولگرا و رقیب او تشکیل داده است، تحویل دهد تا در ادامه مراحل بررسی و نهایتاً رای مجلس به این افراد مشخص شود. برخی از افراد معتقدند زاویه سیاسی مجلس با تفکر و منش مسعود پزشکیان به زودی خود را نشان می‌دهد. از این‌رو، رویداد۲۴ به سراغ احمد راستینه، نماینده اصولگرای مجلس و حامی سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری رفته تا نظرات او را در این باره جویا شود.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* ما فعلاً در آنچه آقای پزشکیان تدبیر کرده است و با اطلاعاتی که از انتخاب افراد توسط ایشان برای وزارتخانه‌ها داریم، بحثی نداریم و اساساً در این رابطه تقابلی نیست.

* منتخب مردم به عنوان رییس‌جمهور حق دارد افرادی را لیست و به مجلس معرفی کند. اما آن چیزی که خیلی مهم است و انتظار می‌رود آقای پزشکیان به آن توجه کند، این است که کابینه‌ای که به مجلس معرفی می‌کند، یک کابینه کارآمد و فارغ از جناح‌بندی‌ها و نگاه‌های سیاسی، دارای تعهد و تخصص و شناخت لازم برای حل مسائل کشور باشد.

* دولت سهامی عام نیست که بگوییم باید از همه جناح‌ها در آن استفاده شود و این شعار، شعاری خنده‌دار است. از این‌رو به جای اینکه گفته شود از افرادی با گرایش به جناح‌های مختلف بهره برده شود باید به آقای پزشکیان گفت، شایسته‌سالاری، انتخاب دقیق افراد با توانمندی حل مشکلات کشور که تجربه کافی را دارند در تیم خود قرار دهد. ما هم نگفتیم و نمی‌گوییم از جناح‌های مختلف و خاص حتماً افرادی در کابینه باشند.

* آقای پزشکیان در خصوص انتخاب افراد کابینه‌اش با مجلس هماهنگی‌های لازم را انجام نداده است. البته گله‌ای هم نداریم، چون اختیار رییس‌جمهور است. او می‌توانست برای قوی بستن لیست با مجلس هماهنگی کند، اما ایشان مشورت نکردند که باز هم می‌گوییم صاحب‌اختیار هستند.

* به نظرم آقای پزشکیان دوست داشت با افرادی مثل آقای ظریف، یک بازی سیاسی داشته باشد که به باور من هم، بازی سیاسی بدی نیست. یعنی بهتر است آقایان سرگرم همین موضوعات شوند، زیرا آن‌جایی که تصمیم می‌گیرد، مجلس است. مجلس از شاخص‌هایی که برای انتخاب وزرا مشخص شده است، کوتاه نمی‌آید و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بهترین افراد به کابینه راه پیدا کنند.

* نهایت همکاری ما با دولت این است که کمک کنیم تا گزینه‌های کارآمد از مجلس رای اعتماد بگیرند، چون گزینه ناکارآمد وبال گردن آقای پزشکیان است.

* آقای پزشکیان شعار وفاق ملی سر داده است، ولی باید بگویم اساساً همه دولت‌ها شعار‌های عامه‌پسند را می‌دهند و ما اصلاً مشکلی در وفاق ملی نداریم و یک ملت منسجم، متحد و یک‌دل برای پیشرفت و آبادی کشور هستیم و این حرف‌های وفاق ملی و از این‌دست، بیشتر شعار است و باید از این شعار‌ها عبور کنیم و آقای پزشکیان تمام‌قد باید متمرکز بر حل مشکلات اقتصادی کشور باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
رضا
|
Austria
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
این تصویر به روز از ایشون هست؟...
در صورت امکان تصویری از پانزده سال قبل ایشان نشان دهید.متشکرم
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
از وزرای قبلی معلومه چه شاخصهایی دارید و چقدر به کارامدی اهمیت میدید. شایسته سالاری!! دقیقا وقتی دولت باب میل اینا نبست شروع میکنن از این حرفای قشنگ زدن. اه. اه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
حرف زیادی نزن. رهبری عزیز تکلیف مجلس رو مشخص کرد. اونم این مجلس.
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
دوباره مزخرفات این مرتیکه حال بهم زن شروع شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
تفکرات پایداری تمام است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
0
0
چند هزار رای گرفتی در تهران؟
نظرات شما